Laatste update: 4 april 2022

Onze organisatie baseert haar beleid op de richtlijnen en maatregelen van de regering en het RIVM. Op de website van het RIVM kun je alle landelijke maatregelen én de actuele informatie teruglezen.

Dit verwachten we van jou als je naar onze locaties komt:

  • We vragen je de volgende hygiënische voorzorgsmaatregelen te treffen:
    • direct bij binnenkomst in het gebouw de handen desinfecteren;
    • tijdens verblijf de handen regelmatig wassen met water en zeep;
    • hoesten en niezen in de binnenkant van de elleboog;
    • papieren zakdoekjes gebruiken en deze weggooien na gebruik.
  • Als je klachten hebt zoals verkoudheid, hoesten, keelpijn, benauwdheid en/of verhoging, kun je onze locaties niet bezoeken. Dit geldt voor iedereen. Heb je klachten, laat je dan zo snel mogelijk testen door de GGD om een besmetting met het coronavirus uit te kunnen sluiten.
  • Als uit een test blijkt dat je het coronavirus hebt opgelopen en je bent in de 48 uur daarvoor op een locatie van NK geweest, meld dit dan bij ons. Wij kunnen dan extra in de gaten houden of de cliënten of medewerkers met wie je in contact bent geweest, ook klachten krijgen en verdere besmettingen proberen te voorkomen.
  • Verblijf je in een kliniek, dan kan het zijn dat je in quarantaine wordt geplaatst bij:
    • meerdere besmettingen binnen de kliniek onder medewerkers of medecliënten;
    • klachten van cliënt zelf die passen bij Covid;
    • in afwachting van een PCR-Covid test;
    • nauw contact met iemand met bewezen Covid-infectie (dit geldt alleen wanneer je niet gevaccineerd bent of in de afgelopen acht weken geen Covid hebt doorgemaakt);
    • dit wordt per situatie en per cliënt bekeken en gaat altijd in overleg met de arts van de afdeling.

Dit kun je verwachten bij huisbezoeken:

  • Heb je klachten die kunnen duiden op corona, ben je positief getest of wacht je nog op een uitslag, of ben je in nauw contact geweest met iemand die positief getest is? Geef dit dan van tevoren aan ons door.
  • Probeer anderhalve meter afstand te houden.
  • Ventileer indien mogelijk de ruimte tijdens het bezoek van onze medewerker(s).
  • Onze medewerkers kunnen in bepaalde situaties ter bescherming een mondkapje dragen en anderhalve meter afstand houden.
  • Ook kunnen ze je eventueel vragen om buiten de woning af te spreken.

We bekijken samen wat het meest passend is qua behandeling: face-to-face, online of een combinatie

Sinds de start van de coronapandemie vindt onze hulpverlening zoveel mogelijk online en digitaal plaats, bijvoorbeeld via onze online behandelomgeving en via beeldbellen. Hierdoor konden én kunnen we de zorg aan onze cliënten blijven garanderen én continueren. Cliënten ontdekten hierdoor ook de voordelen van online behandeling: zelfstandig werken aan jouw doelen en opdrachten op een moment dat het jou uitkomt en vanuit je eigen vertrouwde omgeving praten met je behandelaar.

Inmiddels is er weer meer face-to-face contact en behandeling op locatie mogelijk.  We bespreken graag met jou wat je wensen en behoeften zijn en bekijken samen wat voor jou het meest passend is qua behandeling: face-to-face, digitaal of een combinatie.

Groepsbehandelingen kunnen inmiddels ook weer face-to-face plaatsvinden.

Testservice drugs

De inloopspreekuren voor de testservice in Eindhoven, Helmond, Den Bosch, Oss, Tilburg, Breda en Roosendaal zijn weer geopend. Je hoeft dus geen afspraak meer te maken. Klik hier voor meer informatie en de huidige openingstijden per locatie.

Meer ondersteuning nodig?

Heb je behoefte aan contact tijdens de coronacrisis? Bekijk hier de beschikbare hulpdiensten buiten NK.