Novadic-Kentron behaalt VIPP GGZ-doelstellingen voor digitale zorg!

De afgelopen jaren hebben we een grote digitaliseringsslag gemaakt om onze zorg nóg veiliger, cliëntgerichter en doelmatiger te maken en meer e-healthtoepassingen in te zetten. Daarbij hebben wij gebruik gemaakt van de VIP GGZ-regeling. Deze regeling heeft kortweg drie doelen: betere en gestandaardiseerde informatie-uitwisseling, grotere medicatieveiligheid en meer gebruik van e-health. Met gepaste trots kunnen we nu mededelen dat Novadic-Kentron sinds oktober 2021 voldoet aan de VIPP GGZ-standaarden!

De belangrijkste ontwikkelingen in onze digitale zorg?

✔️ Cliënten kunnen al vóór de intake kennismaken met NK via onze e-healthomgeving. Ze kunnen zich hier voorbereiden op het intake-/adviesgesprek en middels oefeningen de eerste stappen zetten in hun herstel. Lees hier meer over in dit artikel.

✔️ Cliënten hebben voortaan altijd en overal inzicht in hun eigen persoons- en zorggegevens via het online cliëntportaal. Lees hier meer over in dit artikel.

✔️ Dankzij de koppeling tussen het digitaal cliëntendossier en de e-healthomgeving kan informatie snel en veilig worden uitgewisseld.

✔️ Onze behandelaren zijn getraind in digitale zorg en FRITS rapporteren (feitelijk, respectvol, in begrijpelijke taal, tastbaar en simpel).

✔️ We hebben de VIPP-doelstellingen behaald met betrekking tot het aantal cliënten dat het cliëntportaal gebruikt en met e-health werkt.

Onze dank gaat uit naar iedereen die dit mede mogelijk heeft gemaakt: Gebruikersvereniging USER, Minddistrict, Enovation, Avinty, VZVZ, FarMed en natuurlijk onze eigen medewerkers!