ONLINE BEHANDELING 

Bij online behandeling werk je achter jouw eigen computer aan jouw behandeling. Je kunt dit doen waar en wanneer je maar wilt. Ook kun je je eigen zorgdossier bekijken. Je kunt via berichten contact hebben met je behandelaar. Je kunt je behandeling ook helemaal online volgen: via de digitale poli van NK. Na aanmelding krijg je een intakegesprek. We kijken dan samen of dit bij jou past. Online behandeling wordt vergoed door de zorgverzekeraar (je betaalt wel je eigen risico).

Aanmelden voor online behandeling?

Wil je je aanmelden voor een (online) behandeling? Dan heb je een verwijsbrief van je huisarts nodig. Heeft je huisarts al een verwijsbrief naar ons gestuurd? Dan nemen wij contact met je op om een afspraak te maken.

Vragen over online behandeling?

Weet je het nog niet zeker en heb je vragen over aanmelden of online behandeling? Bel ons! Wij zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur. Je kunt ons ook mailen.

Bel: 073-689 90 90
Mail: hulp@novadic-kentron.nl (voor advies over uw situatie)
Of online.behandeling@novadic-kentron.nl (voor vragen over online behandeling en hoe dit werkt).

VOOR WIE IS ONLINE BEHANDELING GESCHIKT?

  • Voor nieuwe cliënten en bestaande cliënten.
  • Cliënten die al in behandeling zijn, kunnen de behandeling verder (deels) online volgen.
  • Cliënten die online ondersteuning kunnen gebruiken bij andere problemen, zoals moeite met (in)slapen, sombere stemming, enzovoorts.

DIGITALE INTAKE

Na de aanmelding krijg je een intakegesprek. Vanaf 1 september 2021 kun je deze intake online doen. Voor het gesprek vul je online een vragenlijst in. Die vragenlijst bespreek je daarna met je intaker. Dat kan ook online. Twee weken voor het intakegesprek krijg je een brief. In deze brief staat hoe je inlogt in ons online portaal. Hier vul je dan zelf de vragenlijst in.

BEHANDELPLAN

Na aanmelding en intake krijg je een behandelplan. Als je akkoord gaat met het behandelplan, start de behandeling. Voor de online behandeling gelden dezelfde regels (over bijvoorbeeld klachten en privacy).

HOE WERKT ONLINE BEHANDELING?

  • Je logt in op een speciale behandelsite met een eigen inlogcode en wachtwoord. De beveiliging is van hetzelfde niveau als dat van internetbankieren.
  • Op de site kun je aan de slag door de informatie te lezen en oefeningen te maken.
  • Vervolgens stuur je de oefening naar de persoonlijke behandelaar.
  • De behandelaar reageert binnen drie dagen op dit bericht.

BEHANDELMODULES

Er zijn op dit moment online behandelmodules voor cliënten die problemen hebben met middelengebruik (bijvoorbeeld alcohol, cannabis of slaap- en kalmeringsmiddelen (benzo‚’s)) en ook is er een nazorgprogramma voor een latere fase van de behandeling.

INZICHT IN JOUW ZORGDOSSIER

Op de behandelsite kun je ook in jouw zorgdossier kijken. Je vindt hier informatie over onder andere jouw behandeling, medicijnen en metingen bij Novadic-Kentron. Zo kun je je beter voorbereiden op afspraken en krijg je meer regie over je eigen behandeling én je herstel.

ONLINE BEHANDELING WERKT!

Online behandeling is heel praktisch en kost je minder tijd, maar heeft ook echt effect. Onderzoek heeft bewezen dat online behandeling dezelfde resultaten heeft als (alleen) gesprekken. Online behandeling gebeurt met dezelfde zorgvuldigheid als behandeling via gesprekken. Je krijgt behandeling van een vertrouwde behandelaar met ervaring in de verslavingszorg.

MENING VAN EEN CLIËNT OVER ONLINE BEHANDELING

“Ik vind online behandeling een fantastische vorm van hulpverlening. Ik hoef mijn baas niets uit te leggen, kan eraan werken zo vaak ik wil en leer een heleboel over mezelf. Elke twee, drie dagen kruip ik een half uur achter mijn pc. Ik werk de opdrachten uit, waarna een behandelaar er online op reageert. Zo kreeg ik een helder beeld van mijn valkuilen, zodat ik die voortaan kan voorkomen.”