Online behandeling – @NovaKonnect

Wil jouw cliënt snel hulp voor problemen met alcohol, drugs, medicijnen, gamen of gokken? Gewoon vanuit huis? Dan is er @NovaKonnect. Je cliënt bepaalt samen met zijn behandelaar de aanpak. Hij volgt zijn behandeling online, van aanmelding tot afsluiting.

Voordelen:

  • Snel starten met behandeling, zonder lange wachttijd: binnen 2 weken het eerste gesprek.
  • Behandeling vanuit huis of een andere geschikte plek.
  • Kort traject: gemiddeld 3 tot 6 maanden.
  • Contact met vaste behandelaar via beeldbellen of chat.
  • Geen reistijd of reiskosten.
  • De zorgverzekeraar vergoedt de behandeling (eigen risico geldt).

Voor wie?

  • Er is sprake van problematisch alcohol- of middelengebruik, gokken of gamen, maar het dagelijks leven is grotendeels op orde.
  • Cliënten die al ergens anders in behandeling zijn maar een aanvullend traject nodig hebben gericht op verslaving.
  • De cliënt is gemotiveerd om problemen aan te pakken en kan deels zelfstandig aan de slag.
  • Beschikt over een smartphone, tablet of computer.
  • Spreekt Nederlands of Engels.

Voorbeeld: een cliënt heeft ruzie met zijn partner door overmatig drinken of merkt op het werk dat hij vaker fouten maakt.

Hoe werkt het?

  • De cliënt heeft een verwijsbrief van de huisarts nodig.
  • Na aanmelding neemt NK contact op voor een intakegesprek.
  • De cliënt ontvangt een brief met uitleg en inloggegevens.
  • De behandeling bestaat uit online oefeningen én gesprekken met een behandelaar.
  • NK houdt contact met het zorgnetwerk, zoals de huisarts of praktijkondersteuner, zodat de behandeling goed aansluit op andere zorg.

Aanmelden

De huisarts zorgt voor een verwijzing. Dan neemt NK contact met de cliënt op.

Vragen of overleg?
T 073 – 689 90 90 (ma – vr, 8:30 – 17:00)
E hulp@novadic-kentron.nl

Vragen?

Heb je vragen of wil je advies? 

  • Bel ons: 073-689 90 90
    Bereikbaar van maandag t/m vrijdag, 8.30 tot 17.00 uur.
    Gratis, vrijblijvend en indien gewenst anoniem.
  • Chat met ons: Ga naar onze homepage en klik op Live chat. Beschikbaar op werkdagen van 13.00 tot 17.00 uur.
  • Mail ons: Stuur een bericht naar hulp@novadic-kentron.nl