Voor wie?
- Er is sprake van problematisch alcohol- of middelengebruik, gokken of gamen, maar het dagelijks leven is grotendeels op orde.
- De cliënt is gemotiveerd om problemen aan te pakken en kan zelfstandig aan de slag.
- Beschikt over een smartphone, tablet of computer.
- Spreekt Nederlands of Engels.
Voorbeeld: een cliënt heeft ruzie met zijn partner door overmatig drinken of merkt op het werk dat hij vaker fouten maakt.
Hoe werkt het?
- De cliënt heeft een verwijsbrief van de huisarts nodig.
- Na aanmelding neemt NK contact op voor een intakegesprek.
- De cliënt ontvangt een brief met uitleg, inlogcode en wachtwoord.
- De behandeling bestaat uit online oefeningen én gesprekken met een behandelaar.
- NK houdt contact met het zorgnetwerk, zoals de huisarts of praktijkondersteuner, zodat de behandeling goed aansluit op andere zorg.
Aanmelden
De huisarts zorgt voor een verwijzing. Dan neemt NK contact met de cliënt op.
Vragen of overleg?
T 073 – 689 90 90 (ma – vr, 8:30 – 17:00)
E hulp@novadic-kentron.nl